16 August 2012

tofu tiramisu & this week's special



はなやまーーーッ


やっと無事にお盆終わりました
グッバイ オボン

毎日とても忙しくってひぃ〜〜ってなりましたが、懐かしい小学校の同級生が来てくれたり、帰省されて久しぶりにあうお客さんたちが楽しそうに近況報告されてたりで見ててなんとなく嬉しい気持ちになりました

あとお盆のもろもろから一息するようにおひとりでぼーーっとしにきてくださった方達も

さて日常にもどってまたがんばりますか

いろいろやることがたまっています!


 今週のおひるごはんは

豆腐とツナの揚げ胡麻団子、和風ソースで
厚揚げと野菜のほっこり煮物
おからのベジコンソメ煮
切り干し大根のマスタードナッツサラダ
今日のおひたし

this week's special is deep fried tofu balls covered with sesame seeds and thick japanese sauce!




豆腐クリーム入りしっとりティラミスの写真もやっととれました

お盆でもたくさんでましたー大好評でした、感謝ですっ

しばらく定番メニューになりそうなのでおやつにいかがですか?

tofu cream tiramisu is also a new dessert in cafe wakaya since few weeks ago. and it has been very popular one. kengo and i love tiramisu and we share it when we finish our day as a treat! nom nom nom







最近伊賀は朝晩けっこう涼しくなってきました もう少し秋なのでしょうね
なのでシルクレッグウォーマーを寝る時につけはじめました 
見た目は暑苦しくて色っぽくないですが良く寝れるっ。
でも起きて活動するとすぐ暑くなるんでひっぺがします
この写真ギブスみたい...

although it is still so terribly hot in japan, it is getting bit chilly at night time so i have decided to wear my silk leg warmers when i sleep. it is comfortable and i sleep so well with them. 
i guess summer is nearly over and autumn is starting slowly.... feel kind of relieved and bit sad at the same time.

happy thursday! 



No comments:

Post a Comment