20 September 2012

can you draw a car?



サカアガリシテミタイ


昨日のおでこさんです
だらけて横になっているのに足をそろえていて行儀の良い感じ
いつの間にこんなレディーになったのでしょうか
母の姿をみているのでしょう、きっと

今週のおひるごはんは

豆腐のピカタ、トマトソースで
切り干し大根のマスタードサラダ
野菜たっぷり揚げ餃子、スイートチリソース
大豆と野菜の五目煮
豆腐とレンコン入り肉団子の甘辛ソース和え

肉団子、ジューシーでございました


this week's special is tofu piccata with original tomato sauce (egg and cheese tofu steak)

odeco was chilling at her cage last night, love the way her legs are very neat, very ladylike!
mommy is so proud of her!





さて、何も見ずにいきなり車の絵は描けますか?
わたしは描けません、でもカフェの案内で堂々と人様に見せています
けんごは上手に描けます、すごい躍動感 速そう!
しかもワルなアイツも乗っています


ちょっと本気で悔しかったです
なぜならわたしのは完全UFOだから
ワーゲンを意識したのに何故かUFO
ひどいもんです
いかに私が世間の車をよく見ていないということが分かります
免許がないとこうなるのか、ただわたしの絵心がないのか
私の大学関係者が見たら驚愕することでしょう
学位剥奪ものです


ok can you draw a picture of car without looking at one tight now?
i'm just terrible for drawing cars, airplanes, ships etc.
kengo never went to art college but he is fantastic! i wonder if boys are naturally better than girls when it comes to drawing cars...

you can see my car is actually a UFO, a weird,
 surreal flying object. it is supposed to be a classic volkswagen....
NCAD should take my degree away.
by kengo


by eri

No comments:

Post a Comment