18 October 2012

this week's special & chicken ginseng soup.


ぎぎん


お祭り関係のお知らせです

20日(土)

23日(火)、24日(水)、25日(木)、28日(日の午前中)

はお祭り関連で中町駐車場が使えません


天神祭りは町の人は絶対参加とのこと、24日、25日はウチからはけんごが祭りに参加することになったので
cafe wakayaは私一人でおからスコーン、お豆腐ベーグル、焼き菓子などの販売のみとさせていただきます。

また日が近づいて来たら詳しくお知らせしますね!



さて遅くなりましたが、今週のおひるごはん




おから衣のエビフライ、タルタルソース
里芋とおからのマッシュステーキ
ふろふき大根に田楽みそをかけて
ピリ辛肉みそ大豆
今日のおひたし


いとうさんにもらった高麗人参!
しかも、なつめやもち米まで一緒にセットで
初めて見る貴重な食材、ありがたいです!

サムゲタンじゃ〜!こんな一日雨で寒い日にはサムゲタンじゃ〜!
と、はりきってつくってみました
にんにく、しょうがたっぷりチキンと一緒に煮込んでー

ちょっと水が少なくてかなりのとろとろ系になりました、おかゆですね
本当はもっとスープっぽいなのかな?でも結果は

ぽかぽかぽかぽかぽかぽかぽかぽか〜〜(私と健吾の体の温まる音)

はぁ、あったまりました


so this week's special is fried prawns. and yummy side dishes which are furofuki-daikon (boiled radish with miso paste), taro potato mash steak, spicy soybeans with meat and veg.

it was raining all day and felt bit cold in iga. so we decided to prepare traditional korean soup called samgyetan (chicken ginseng soup)
because my kind friend send me a korean ginseng, very very rare ingredient and hard to get in japan. 
think it supposed to be soup but we put too much rice in it so turned out to be more like, eh, risotto. but tasted gorgeous and we felt sooooo warm and happy after meal. 


No comments:

Post a Comment