20 December 2012

camera club



いそ

さむいさむいさむい昨日の午後、カメラクラブ第一回目がはじまりました。うわっしょい!いやっほい!

今回は城下町を散策、カフェに戻って撮った写真をプロジェクターで鑑賞するという感じでした。私自身は今回は「街にひそむ奇妙ないきもの」をさがすというテーマでやってみました。

カメラの使い方のヒントやちょっとしたコツなどおしえていただいたり。

カメラをもってゆっくりと歩き回ることなんて今までなかったので新鮮な発見がたくさん。同じ道をあるいていても、みるものは全然ちがう。かえってきてお互いの写真をみて、「こんなのあったの?」なんて気づかなかったものもいっぱい、なんとなく人生のようですね。なんておおげさなことをいってみました。

なにより大画面で自分の写真をみれることも新鮮で、恥ずかしいやら、「オッ!イイネッ!」というものまであり、興奮のひとときだったのです。

次回は2月の予定です、日程が決まり次第おしらせしますね。次も寒いで今度は3階で撮影会的なものをしようかと考え中です。

so our first camera club was on yesterday, and oh it was so exciting! we walked around cafe wakaya while taking photos. i focused taking quirky things living in the traditional town. i didn't try to use much techniques on camera this time, but the teacher gave us few tips and advices which was really useful.
and absolutely loved a projector in our cafe. it feels so cool to see my photos on such a big wall, kinda makes me famous, but tiny bit reminds me my college presentations (which was not nice experience...)
can't wait for next session which will be on feb.

i took many many photos but here are few of my favorites.... xxx











No comments:

Post a Comment